Partner serwisu
23 lipca 2024

PGE Energetyka Kolejowa poszerzyła ofertę stacji paliw o dodatek katalityczny typu AdBlue

Kategoria: Aktualności

PGE Energetyka Kolejowa, spółka z Grupy PGE, wprowadziła do sprzedaży wodny roztwór mocznika (32,5%) powszechnie znany jako AdBlue. Jest to dodatek katalityczny, który przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych substancji przez lokomotywy napędzane silnikami wysokoprężnymi.

PGE Energetyka Kolejowa poszerzyła ofertę stacji paliw o dodatek katalityczny typu AdBlue

Produkt dostępny jest obecnie na pięciu kolejowych stacjach paliw należących do spółki. Docelowo PGE Energetyka Kolejowa planuje rozszerzyć sprzedaż płynu na wszystkie swoje 20 stacji paliw.
W Polsce zelektryfikowane linie kolejowe stanowią ok. 2/3 wszystkich tras. Na pozostałych liniach w zdecydowanej większości odbywa się transport z wykorzystaniem pojazdów spalinowych lub dwusystemowych. Składy tego typu mogą zaopatrywać się w olej napędowy w sieci 20 kolejowych stacji paliw PGE Energetyka Kolejowa.
Pięć placówek spółki, w Szczecinie, Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu oraz Białymstoku zostało wyposażonych w instalacje pozwalające na tankowanie dodatku katalitycznego. Sprzedaż produktu odbywa się w oparciu o obecnie istniejący system dostępu do bezobsługowych stacji paliw, dzięki czemu maszyniści mogą w prosty sposób zatankować jednocześnie olej napędowy i dodatek. Możliwość uzupełnienia płynu na stacji paliw pomoże przewoźnikom kolejowym zoptymalizować logistykę i ułatwi zarządzanie taborem.
Przewoźnicy kolejowi systematycznie inwestują w nowoczesny, niskoemisyjny tabor. Lokomotywy spalinowe nowego typu wyposażone są w silniki wysokoprężne, które dzięki roztworowi mocznika rozkładają emitowane spaliny na związki mniej szkodliwe dla środowiska.
PGE Energetyka Kolejowa równolegle rozwija inicjatywy mające na celu ograniczanie emisji CO2 na kolei. Jednym z takich programów jest Zielona Kolej, którego celem jest zasilanie sektora kolejowego w pełni czystą energią, pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Najbliższy kamień milowy zakłada osiągnięcie 85-procentowego udziału energii odnawialnej w całości wolumenu energii wykorzystywanej na kolei w 2030 r.

 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ