Elektryczne autobusy wyprodukowane we Wrocławiu rozpoczęły kursy w Holandii
5 elektrycznych autobusów Volvo rozpoczęło regularne kursy w mieście Lejda w Holandii. Pojazdy zostały zamówione w czerwcu 2018 r. przez międzynarodowe przedsiębiorstwo transportu publicznego Arriva, działające w 14 krajach Europy. Kontrakt opiewa na dostawę 23 w pełni elektrycznych autobusów Volvo. Pojazdy będą ładowane za pomocą stacji produkcji ABB. Do sierpnia system autobusów miejskich w Lejda zostanie całkowicie zelektryfikowany.
Cieszymy się, że we współpracy z Arriva stworzyliśmy nasz pierwszy system w pełni elektrycznych autobusów w Holandii. Rozpoczęcie pracy przebiegło sprawnie, nowy system jest już gotowy i działa bez zarzutu. Pokazuje to skuteczność ścisłej współpracy pomiędzy Volvo, firmą ABB i Arrivą, polegającej na tym, że wszyscy pracujemy razem jako jedna organizacja, której celem jest zapewnienie mieszkańcom możliwości bezgłośnego oraz czystego przemieszczania się po Lejdzie – powiedział Bas Dubois, dyrektor Volvo Buses Benelux.
Jako światowy lider w dziedzinie rozwiązań z zakresu ładowania pojazdów elektrycznych, jesteśmy dumni ze współpracy z Volvo i Arrivą, ponieważ dzięki temu wprowadzamy zrównoważony transport w Holandii – skomentował Frank Muehlon, szef globalnego centrum ABB w zakresie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. -Projekt ten stanowi znaczący krok w długofalowym partnerstwie pomiędzy ABB i Volvo, w ramach którego obie firmy od wielu lat pracują nad wspólnym rozwojem elektrycznych rozwiązań autobusowych oraz nad otwartymi standardami dla przyszłości mobilności miejskiej. Cieszymy się, że możemy być zaangażowani w dostarczenie tak przełomowego rozwiązania transportowego dla Lejdy.
Elektryczne Volvo będą doładowywane za pomocą czterech stacji opartych na otwartym interfejsie OppCharge, co oznacza, że mogą być wykorzystywane także przez inne marki autobusów zelektryfikowanych. Zużycie energii przez zeroemisyjne Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla.
W pełni elektryczne autobusy Volvo były wcześniej zamawiane przez miasta w takich krajach jak Szwecja, Wielka Brytania, Dania, Luksemburg, Norwegia i Polska. Oprócz elektrycznych Volvo 7900 Electric, gama zelektryfikowanych autobusów szwedzkiego producenta obejmuje autobusy hybrydowe i hybrydowo-elektryczne (typu plug-in). W sumie, firma sprzedała ponad 4 000 zelektryfikowanych autobusów.
Komentarze