Partner serwisu
04 marca 2016

PGE po raz kolejny przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

Kategoria: Aktualności

PGE Polska Grupa Energetyczna ruszyła z kolejną odsłoną kampanii informacyjnej przestrzegającej przed nieuczciwymi sprzedawcami energii.

PGE po raz kolejny przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

Sposobów działania nieuczciwych handlowców jest kilka - odwiedzają klientów w domach w celu rzekomej aktualizacji umowy, zmiany okresu rozliczeniowego czy obniżenia rachunków za energię. Ponieważ oszuści przedstawiają się jako „pracownicy zakładu energetycznego”, często kojarzeni są z PGE Polską Grupą Energetyczną. Niektórzy z nich kłamią, twierdząc, że reprezentują PGE. Posiadają identyfikatory, ubrania wierzchnie, a także dokumenty oznaczone logotypem PGE.

Nowy sposób działania oszustów

Nieuczciwi sprzedawcy energii stosują coraz bardziej wyszukane sztuczki, żeby pozyskać nowych klientów. Coraz częściej przedstawiają się jako przedstawiciele lokalnego dystrybutora, którzy przyszli, aby uzyskać zgodę na przeniesienie licznika na zewnątrz budynku. Podczas takiej wizyty, klienci proszeni są o wyrażenie zgody na przeniesienie licznika, okazanie dowodu osobistego oraz o podpisanie swojej faktury z PGE. Dokument, który przedstawiają jako „zgodę na przeniesienie licznika” okazuje się być pełnomocnictwem, dzięki któremu nowy sprzedawca może działać w imieniu klienta. Nieświadomy klient, który nie otrzymał kopii jakiegokolwiek dokumentu, nie wie, że właśnie zgodził się na zmianę sprzedawcy prądu i na nowe warunki handlowe. Dowie się o tym, kiedy otrzyma fakturę za prąd od nowego sprzedawcy, często ze znacznie wyższą kwotą do zapłaty. Niestety, w większości przypadków dzieje się to już po upływie ustawowych 14 dni pozwalających na odstąpienie od umowy zwartej poza siedzibą firmy (np. w domu).

Kampania „Sprawdź jak nie dać się oszukać?”

W ramach prowadzonej kampanii PGE informuje jak nie dać się oszukać i promuje uczciwe zasady biznesowe. Szczególnie uczula klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, aby otrzymali kopie podpisanej umowy. Kampania ma również na celu uświadomienie klientom ich praw, szczególnie przysługującego prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania bez ponoszenia konsekwencji.

Materiały dotyczące nieuczciwych praktyk pojawiły się w najpopularniejszych tytułach ukazujących się na terenie obszaru dystrybucyjnego PGE tj.: Echo Dnia, Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Gazeta Codzienna Nowiny, Dziennik Łódzki, Express Ilustrowany, Nasze Miasto Łódź i Kurier Lubelski. Kampania PGE Obrót obecna jest również w internecie w serwisach naszemiasto.pl w województwach: podlaskim, lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim, łódzkim oraz w serwisach dzienników: www.echodnia.eu, www.kurierlubelski.pl, www.dzienniklodzki.pl, www.nowiny24.pl, www.kurierporanny.pl. Dopełnieniem powyższych działań jest kampania radiowa, na którą składają się spoty i materiały edukacyjne przedstawiające problem nieuczciwych praktyk sprzedawców energii elektrycznej. Kampania prowadzona jest na antenie sześciu regionalnych rozgłośni Polskiego Radia: Radio Rzeszów, Radio Kielce, Radio Lublin, Radio dla Ciebie – Warszawa, Radio Łódź oraz Radio Białystok.

 

Źródło i fot.: PGE

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ