Grupa PGE aktualizuje strategię
Grupa Kapitałowa PGE zaktualizowała strategię biznesową w perspektywie 2020 roku. Zgodnie z jej założeniami misją PGE jest zapewnianie bezpieczeństwa i rozwoju poprzez niezawodność dostaw, doskonałość techniczną, nowoczesne usługi i partnerskie relacje. Grupa odpowiada na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym i zapowiada poprawę efektywności, większą elastyczność oraz poszukiwanie nowych obszarów biznesu.

W ramach strategii PGE dążyć będzie do maksymalizacji zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROIC), co ma zostać osiągnięte poprzez realizację szeregu inicjatyw nakierowanych na zwiększenie efektywności i elastyczności Grupy. Umożliwi to zrealizowanie programu rozwoju nowoczesnej energetyki konwencjonalnej oraz nowych technologii i modeli biznesowych.
Misja i wizja
Misją PGE jest zapewnianie bezpieczeństwa i rozwoju poprzez niezawodność dostaw, doskonałość techniczną, nowoczesne usługi i partnerskie relacje. Nadrzędny cel działalności Grupy PGE to wzrost jej wartości dla akcjonariuszy i kluczowa rola w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego kraju. Zgodnie z długoterminową wizją rozwoju PGE ma stać się:
- Liderem wytwarzania, aktywnie wykorzystującym szanse rozwoju
- Niezawodnym i aktywnym dostawcą mediów i usług
- Najbardziej efektywną i elastyczną grupą energetyczną w Polsce
- Liderem rozwoju nowych modeli biznesowych i segmentów działalności
Utrzymanie pozycji lidera wytwarzania ma wiązać się z osiągnięciem po roku 2020 poziomu co najmniej 40 proc. udziału w rynku wytwarzania energii elektrycznej w kraju.
Grupa PGE dostosowuje się do świata, w którym zmiany dokonują się dynamicznie i tylko najbardziej innowacyjne oraz zorientowane na potrzeby klienta firmy mają szansę rozwoju. PGE będzie łączyć wysoką efektywność z elastycznością, by szybko dostosowywać się do zmiennych warunków rynkowych i regulacyjnych. Stawiamy na nowoczesność technologiczną i zarządczą oraz rozwój nowych obszarów biznesu – mówi Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Źródło: PGE
Fot. ilustracyjne 123rf