Asseco zmodernizowało systemy informatyczne PEC w Gliwicach
Asseco Data Systems zakończyło modernizację systemów IT wspomagających funkcjonowanie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gliwicach. Wśród innowacji znalazła się cyfrowa platforma obsługująca billing, rozwiązanie do kompleksowego zarządzania przepływem dokumentów w organizacji, oraz Internetowe Biuro Obsługi Klienta.
![Asseco zmodernizowało systemy informatyczne PEC w Gliwicach Asseco zmodernizowało systemy informatyczne PEC w Gliwicach](Resources/ar/58751/58793/1539331091fa7f14.jpg)
Celem modernizacji było dla PEC Gliwice wdrożenie zintegrowanego systemu, który usprawniłby funkcjonowanie przedsiębiorstwa na wszystkich szczeblach obsługi klienta. Potrzebne też było rozwiązanie umożliwiające zdalną wymianę informacji o urządzeniach funkcjonujących w terenie.
Projekt realizowany przez Dział Rozwiązań Komunalnych Asseco Data Systems trwał dwa lata. Obejmował wdrożenie poszczególnych modułów tzw. platformy komunalnej: do rozliczania sprzedaży energii (Kom-Media), Zarządzania Majątkiem Sieciowym (ZM), obiegu dokumentów (Kom-Bok) oraz wystawiania eFaktur. System Asseco Data Systems wspiera również w PEC Gliwice realizację procedur ISO zarówno w zakresie procesów zewnętrznych, jak i wewnętrznych przedsiębiorstwa. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem, z punktu widzenia odbiorców usług PEC Gliwice jest Internetowe Biuro Obsługi Klienta czyli tzw. eBOK.
dobie postępującej cyfryzacji posiadanie eBOK-a staje się już koniecznością w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie komunalnym. Dzięki wdrożeniu Internetowego Biura Obsługi Klienta PEC w Gliwicach mógł uruchomić nowy – cyfrowy kanał kontaktu z odbiorcami ich usług. Mają oni teraz stały dostęp online do wszystkich swoich umów, faktur, odczytów czy informacji o prowadzonych sprawach. Dodatkową korzyścią jest też oszczędność wynikająca z ograniczenia druku i wysyłki oraz automatyzacja procesów dostarczania rozliczeń – mówi Robert alicki, Dyrektor Działu Rozwiązań Komunalnych w Asseco Data Systems SA.
Cyfrowa platforma bilingowa umożliwia zbieranie i zapisywanie odczytów zarówno drogą radiową, jak i tradycyjnie poprzez wpisanie przez operatora. System ten rozszerza i usprawnia w zakresie procesów akwizycji odczytów, wystawiania faktur oraz rejestracji wpłat gotówkowych. Dzięki pracy on-line dane te mogą natychmiast znaleźć się w systemie billingowym w centrali przedsiębiorstwa.
Platforma komunalna Asseco Data Systems – pozwala zarządzać wszystkimi obszarami organizacji poprzez zintegrowane moduły, które wymieniają dane z systemem ERP:
- Rozliczanie Sprzedaży Energii cieplnej, Wody i Ścieków
- Biuro Obsługi Klienta, Obieg Dokumentów i Spraw,
- Internetowe Biuro Obsługi Klienta,
- Wodomierzownia, Inwestycje i Remonty, Zlecenia,
- Zarządzanie Majątkiem Sieciowym
- Mobilny Inkasent,
Komentarze