Śnieżna kula ciepła i pomocy
Ponad 67 tys. zł – tyle pieniędzy odwiedzający tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Gdańsku przekazali Fundacji Hospicyjnej. To efekt akcji stworzonej przez Grupę GPEC, a wspieranej przez Olivia Business Centre i Międzynarodowe Targi Gdańskie.
Od początku Jarmarku, czyli 23 listopada, na Targu Węglowym stanęła gigantyczna kula śnieżna. Podobna do tej znanej z dzieciństwa, pełna śniegu, choinek, świątecznych ozdób. Różnica jest tylko jedna: rozmiar. Kula Grupy GPEC ma prawie 4 metry wysokości i może do niej wejść cała rodzina czy grupa znajomych. Ale to nie koniec atrakcji. Można było zakupić mniejszą kulę lub bombkę ze zrobionym chwilę wcześniej zdjęciem z kuli-gigant. Wszystkie środki zebrane w trakcie akcji trafiły do Fundacji Hospicyjnej. Ile dokładnie?
– Ponad 67 tysięcy złotych licząc sprzedaż kul, bombek oraz darowizny do puszek wolontariuszy. Ten efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania – przyznaje Justyna Ziętek, wiceprezes Fundacji Hospicyjnej Księdza Dutkiewicza. – Dziękujemy serdecznie wszystkim gościom Jarmarku za zaangażowanie, a Grupie GPEC i jej partnerom za ten magiczny pomysł. Każdy zakup kuli, bombki, czy zwykły datek to przepiękny gest dzielenia się dobrem z naszymi podopiecznymi – dodaje.
Za zebrane środki Fundacja Hospicyjna planuje sfinansować pilne remonty budynku Hospicjum im. Ks. Dutkiewicza, w tym remont dachu. Nie byłoby to możliwe gdyby nie Grupa GPEC, pomysłodawca akcji, co roku obecny na gdańskim Jarmarku z jakąś niezwykłą świąteczną atrakcją dla mieszkańców.
– Rok temu był to mapping na ścianie Katowni, a w tym - nasza kula śnieżna. Pomysł ewoluował, zrobiliśmy z tego akcję charytatywną, zebraliśmy partnerów i dziś mamy wymierny efekt i dużą skalę – czyli to, co dla nas ważne w odpowiedzialności społecznej biznesu – wyjaśnia Marcin Lewandowski, prezes zarządu GPEC.
Do akcji Grupy GPEC dołączyło Olivia Business Centre w Gdańsku, największy kompleks biurowy północnej Polski.
– Projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spostrzegamy jako naturalną powinność dobrze rozwijającego się przedsięwzięcia. Od lat wspieramy w różnych formach także hospicjum, więc akcja w partnerstwie Grupy GPEC znalazła się w katalogu tych działań. Świąteczna atmosfera i towarzyszące jej dobre emocje, które jednocześnie przynoszą dobro społeczne na rzecz potrzebujących to bardzo dobry pomysł. Dziękujemy wszystkim którzy włączyli się i powiększyli ten wartościowy dar – mówi Małgorzata Gwozdz, dyrektor działu HR Olivia Business Centre.
Śnieżna kula stała się jednym z wyróżników tegorocznego jarmarku, który osiągnął niebywały sukces nie tylko jeśli chodzi o liczbę odwiedzających, ale także prestiżowy tytuł trzeciego najpiękniejszego jarmarku bożonarodzeniowego w Europie.
– To dowód na to, że nasz jarmark pięknieje z roku na rok i nie odstaje od najlepszych jarmarków w innych europejskich miastach. Co więcej, co roku zaskakujemy. Tym razem symulatorem lotu sani św. Mikołaja, 5-metrową bramą w kształcie adwentowego kalendarza, czy właśnie kulą śnieżną – wyjaśnia Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Komentarze