Partner serwisu
07 grudnia 2022

Czemu kryzys energetyczny nie wywołał boomu na OZE?

Kategoria: Aktualności

Proekologiczne zaangażowanie przedsiębiorstwa jako jedna z motywacji inwestycji w OZE jest dziś istotne w kontekście oczekiwań konsumentów. Aż dla 75% Polaków ważne jest, aby firmy wspierały dbanie o dobro ludzi, zwierząt i planety, zaś 70,5% wymaga działań informacyjnych i edukacyjnych, mających pozytywny wpływ na ludzi i środowisko – co wykazały z kolei wyniki badania przeprowadzonego w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy², stworzonej przez PSH Lewiatan.


Na ekologiczną odpowiedzialność, jako jeden w głównych czynników inwestycji firm w OZE, wskazuje także Katarzyna Gierczak-Grupińska, prezes Fundacji Firm Rodzinnych:

Na troskę o środowisko naturalne jako motywację, która stoi za decyzją inwestycji w OZE, wskazało aż 53% respondentów naszego badania. To nie zaskakuje, ponieważ przedsiębiorcy z firm rodzinnych są bardzo wrażliwi na kwestie środowiskowe. Będąc odpowiedzialnymi za swoje rodziny, wiedząc, że ich firmy to dorobek pokoleń i dla pokoleń, szczególnie intensywnie angażują się w działania proekologiczne. Ziemia jest jedna i jest to nasz wspólny dom, jeżeli nie zadbamy o to miejsce teraz, nasze wnuki nigdy doświadczą natury w znanej nam postaci. Nie możemy zapominać, że sami jesteśmy jej częścią, a nasz ślad na ziemi jest istotny. Jednocześnie wiemy, że każda inwestycja w firmach rodzinnych jest rozpatrywana wielokrotnie i z dużą ostrożnością. Potrzeba nam wiedzy z wielu dziedzin, a także wiarygodnych źródeł, na jakich możemy oprzeć swoje długoterminowe inwestycje, aby dla naszych sukcesorów stały się pomocą, a nie obciążeniem  – dodaje Gierczak-Grupińska.


¹ Badanie „Fundacji Firmy Rodzinne o sytuacji gospodarczej rodzinnych przedsiębiorstw i ich zaangażowaniu w inwestycje z obszaru OZE” , październik 2022. Szczegóły: Fundacja Firmy Rodzinne, ffr.pl

² Badanie „Oczekiwania konsumenckie” zostało przeprowadzone w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy w lutym 2022 roku. Głównym celem badania było rozpoznanie najważniejszych oczekiwań konsumentów wobec firm/marek/sieci, z których oferty korzystają. Celem inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy jest promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz wspieranie przedsiębiorców w wyzwaniach z jakimi mierzą się na co dzień w prowadzeniu działalności. Inicjatywa została stworzona przez Polską Sieć Handlową Lewiatan na początku 2021 roku.

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ