Utrzymać dostawę ciepła nie tylko w sezonie grzewczym...
Jak przedsiębiorstwa ciepłownicze mogą poradzić sobie ze zmniejszającym się zapotrzebowaniem na ciepło? Gdzie szukać wyjścia? I jakie inne wyzwania stoją przed branżą? O kierunek, w którym warto iść, zapytaliśmy Zdzisławę Głód, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. w Krakowie.
Jakie działania powinny podejmować polskie firmy ciepłownicze, by mieć szansę przetrwać na niełatwym rynku?
Przeciwdziałać skutkom zmniejszania zapotrzebowania ciepła przez odbiorców już podłączonych do sieci. Realizowana w szerokim zakresie termomodernizacja obiektów naszych klientów oraz powszechna automatyzacja i regulacja pogodowa dostawy ciepła powodują zmniejszenie zapotrzebowania na energię cieplną. To pozytywne przecież zjawisko można rekompensować podłączaniem nowych obiektów do sieci, zwiększaniem podaży ciepła w budynkach już podłączonych – poprzez jego dostawę na nowe potrzeby, przede wszystkim do podgrzewania wody użytkowej – czy wreszcie włączając do sieci obiekty, dla których dotychczasowym źródłem ciepła są kotłownie lub piece opalane paliwem stałym.
Rozmawiała Joanna Jaśkowska
fot. MPEC Kraków
Cały wywiad ze Zdzisławą Głód odnajdą Państwo w magazynie "Energetyka Cieplna i Zawodowa" nr 4/2013 zamów prenumeratę w wersji elektronicznej lub drukowanej |