Grupa Enea zwiększa wsparcie na rzecz walki z koronawirusem
Za pośrednictwem Fundacji Enea do placówek medycznych walczących z koronawirusem trafiło 2,1 mln zł. Przekazane środki są przeznaczane – zgodnie z zapotrzebowaniem szpitali – m.in. na sprzęt medyczny oraz środki higieny i ochrony osobistej. Grupa Enea sprawnie działa w obliczu zagrożenia epidemicznego, zapewniając bezpieczeństwo energetyczne milionom Polaków i wspierając działania rządu ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa.
Pomoc finansowa dotarła do ośmiu placówek z terenu działania Grupy Enea. Wyboru trzech dokonało Ministerstwo Zdrowia, zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez szpitale. Proces ten koordynuje Ministerstwo Aktywów Państwowych.
– Coraz więcej pomocy tam, gdzie jest ona szczególnie potrzebna – to zadanie spółek skarbu państwa na dziś. W warunkach epidemii istotna jest również troska o pracowników, klientów i nieprzerwane dostawy energii elektrycznej. Enea, podobnie jak inne firmy energetyczne odpowiedzialnie podchodzi do problemu. To ważne, by skutecznie wspierać i zachować ciągłość działania – powiedział Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.
Placówki z terenu swojego działania wskazały również Enea Operator oraz Enea Wytwarzanie, zarządzająca m.in. elektrownią w Kozienicach. W sumie pomoc finansowa dla szpitali, przekazywana za pośrednictwem Fundacji Enea, wyniosła 2,1 mln zł.
– Kierujemy naszą pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Do placówek medycznych, które są na pierwszej linii w walce z wirusem. Podejmujemy aktywne działania w trosce o zdrowie naszych klientów, pracowników i wszystkich, z którymi współpracujemy – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – W naszych istotnych spółkach odpowiedzialnych za wytwarzanie i dystrybucję energii elektrycznej oraz ich wsparcie, uruchomiliśmy dodatkowe procedury ochronne dla zapewnienia ciągłości procesów operacyjnych związanych z zapewnieniem nieprzerwanych dostaw energii elektrycznej dla klientów indywidualnych i przemysłu – dodał Kowalik.
Wsparcie finansowe od Grupy Enea zostało przekazane następującym placówkom:
- Wojewódzkiemu Szpitalowi Obserwacyjno-Zakaźnemu im. Tadeusza Browicza w Bydgoszczy,
- Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju (woj. świętokrzyskie),
- Powiatowemu Centrum Medycznemu w Grójcu (woj. mazowieckie),
- Samodzielnemu Publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej w Kozienicach,
- Szpitalowi Klinicznemu Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu,
- Radomskiemu Szpitalowi Specjalistycznemu im. dr. Tytusa Chałubińskiego,
- Samodzielnemu Publicznemu Wojewódzkiemu Szpitalowi Zespolonemu w Szczecinie,
- Szpitalowi Uniwersyteckiemu im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze.
– W obliczu epidemii musimy dbać o swoje bezpieczeństwo, ale i solidarnie – wspólnymi siłami – pomagać tym, którzy tej pomocy potrzebują. Jako firma odpowiedzialna społecznie otaczamy opieką nie tylko pracowników, ale i klientów oraz całe społeczności, dla których pracujemy i dbamy o nieprzerwane dostawy energii elektrycznej – dodał Andrzej Kojro, prezes Enei Operator.
– Szpitale pracują w trudnych, szczególnych warunkach. Chcemy wesprzeć te działania, by w najtrudniejszych chwilach zapewnić wszystkim potrzebującym niezbędną pomoc i opiekę. Jednocześnie z zaangażowaniem i odpowiedzialnie pracujemy na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju – podkreślił Antoni Józwowicz, prezes Enei Wytwarzanie.
Spółki Grupy Enea aktywnie włączyły się w rządowe i obywatelskie działania na rzecz ograniczania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Grupa konsultantów, na co dzień obsługujących klientów Enei, wspiera teraz pracę infolinii NFZ, usprawniając obsługę w tym kanale kontaktu. Część służbowej floty samochodowej ze spółek Grupy będzie użyczona szpitalom i laboratoriom, by wesprzeć obsługę logistyczną i zapewnić szybki oraz sprawny transport. Enea Połaniec przekazała 3 000 sztuk maseczek szpitalom w Staszowie i Kielcach.
Grupa Enea dostosowała swój model pracy do nowych warunków: wprowadzono pracę zdalną, dodatkowe środki ostrożności w elektrowniach w Kozienicach oraz Połańcu i instalacjach produkujących ciepło dla mieszkańców w Pile i Białymstoku, a także procedury awaryjne, by zachować ciągłość zarządzania siecią energetyczną i produkcji oraz dostawy energii elektrycznej. W trosce o zdrowie klientów i pracowników zamknięte zostały Biura Obsługi Klienta, a wszelkie sprawy klienckie można załatwiać poprzez zdalne kanały kontaktu: infolinię, czat, e-BOK.
Komentarze