Veolia Energia Warszawa rozpoczęła miejską kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem „Skąd się bierze ciepło”
Jak oszczędzać energię cieplną? Z czego składa się opłata za ogrzewanie? Jak powstaje ciepło? Dla większości mieszkańców stolicy odpowiedzi na te pytania nie są oczywiste, dlatego Veolia Energia Warszawa przygotowała kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem „Skąd się bierze ciepło”. 1 października br. ruszyła emisja pierwszego z serii trzech filmów edukacyjnych pt. „Od czego zależy rachunek za ciepło?”.
Celem kampanii jest przybliżenie mieszkańcom stolicy zagadnień związanych z lokalną produkcją i dystrybucją ciepła, efektywnością energetyczną czy nowoczesną infrastrukturą miejskiej sieci ciepłowniczej, która liczy ponad 1800 km. Rury ciepłownicze schowane pod ziemią, niczym labirynt oplatają miasto i dostarczają ciepło do mieszkań, biur, szpitali, szkół i obiektów użyteczności publicznej. Warszawska sieć, zarządzana przez Veolię Energię Warszawa, jest największą w Unii Europejskiej i czwartą co do długości na świecie.
– Warszawska sieć ciepłownicza jest jedną z najnowocześniejszych na świecie dzięki Veolii, która ją konsekwentnie rozwija i modernizuje. 80% mieszkańców może korzystać z bezpiecznego i najbardziej ekologicznego ogrzewania jakim jest ciepło systemowe dostarczane przez nas za pomocą sieci. Ten sposób ogrzewania odgrywa istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla, walce z niską emisją i poprawie jakości powietrza w mieście. Chcemy aby mieszkańcy dowiedzieli się o nim więcej, a także poznali proste zasady jak oszczędzać ciepło we własnych mieszkaniach. – powiedziała Aleksandra Żurada, Dyrektor komunikacji Veolii Energii Warszawa.
W dobie transformacji energetycznej każdy mieszkaniec Warszawy z biernego odbiorcy energii może stać się aktywnym uczestnikiem rynku poprzez zmianę nawyków i swojego podejścia do energetyki. Animacja pt. „Jak oszczędzać ciepło i dbać o środowisko”, przygotowana w ramach kampanii, pokazuje sposoby na ekonomiczne korzystanie z ciepła w domu. Codzienne rozsądne gospodarowanie ciepłem mieszkańcy stolicy powinni wprowadzić na stałe w swoje życie.
Kampania jest prowadzona w Warszawie z wykorzystaniem monitorów LCD w autobusach i tramwajach, a także on-line na portalach onet.pl, tvn24.pl, se.pl oraz kanałach własnych Veolii, w tym na stronie internetowej www.energiadlawarszawy.pl.
Komentarze