Ważna informacja dla przedsiębiorców. Pomoc publiczna i pomoc de minimis w rozliczeniach za II półrocze 2024 roku
Złóż „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku.

Złóż „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku.
Odbiorcy uprawnieni, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których Energa Obrót zastosowała cenę maksymalną w rozliczeniach za energię elektryczną w II półroczu 2024 roku, mają obowiązek złożyć „informację o pomocy”, jeśli chcą utrzymać cenę maksymalną za ten okres. Wynika to z ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego.
Cena maksymalna energii elektrycznej 693 zł/MWh, którą Energa Obrót zastosowała w rozliczeniach z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami za II półrocze 2024 roku stanowi rodzaj pomocy publicznej.
Konieczność złożenia przez klienta „informacji o pomocy” została wprowadzona przez nowelizację ustawy, zgodnie z którą sprzedawca energii jest zobowiązany do zweryfikowania, czy klient mógł skorzystać z pomocy publicznej w II półroczu 2024 roku.
Energa Obrót ma obowiązek zweryfikować, czy pomoc publiczna udzielona klientowi w związku z zastosowaniem ceny maksymalnej nie przekracza dopuszczalnych limitów/pułapów, które wynikają z rozporządzeń Unii Europejskiej.
Klienci są informowani
Energa Obrót wysłała klientom pisma, w których informuje o konieczności złożenia „informacji o pomocy” w celu utrzymania ceny maksymalnej za II półrocze 2024 roku. Informacje na ten temat można znaleźć również na stronie internetowej spółki.
Jak klient Energi Obrotu może złożyć „informację o pomocy”
Klient może pobrać wzór „informacji o pomocy” ze strony www.energa.pl.
„Informację o pomocy” klient może podpisać elektronicznie:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym,
- podpisem osobistym potwierdzonym dowodem osobistym z warstwą elektroniczną.
Dokument podpisany elektronicznie klient może wysłać:
- przez serwis obsługi ENERGA24,
- przez czat na www.energa.pl,
- na adres do doręczeń elektronicznych.
„Informację o pomocy” klient może podpisać także własnoręcznie i:
- wysłać pocztą na adres ENERGA-OBRÓT SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk lub
- złożyć osobiście w jednym z salonów sprzedaży – adresy salonów znajdują się na stronie internetowej spółki.
To warto wiedzieć
Spółka apeluje do klientów o wypełnianie i dostarczanie dokumentów w terminie. To bardzo ważne ze względu na możliwa korektę rozliczeń, która będzie wynikiem niedopełnienia formalności. Klient, który:
- nie złoży sprzedawcy „informacji o pomocy” do 28 lutego 2025 roku lub
- złoży sprzedawcy „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku, ale w wyznaczonym terminie nie usunie błędów, omyłek pisarskich lub rachunkowych lub braków formalnych w „informacji o pomocy” lub
- złoży sprzedawcy „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku, ale ze złożonej informacji o pomocy będzie wynikać, że nie spełnia warunków do otrzymania pomocy
będzie zobowiązany do zwrotu różnicy pomiędzy ceną maksymalną a ceną, która wynika z jego umowy. Do kwoty korekty doliczone zostaną odsetki ustawowe od dnia rozliczenia.
Komentarze