Partner serwisu
04 lutego 2025

Ważna informacja dla przedsiębiorców. Pomoc publiczna i pomoc de minimis w rozliczeniach za II półrocze 2024 roku

Kategoria: Aktualności

Złóż „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku.

Ważna informacja dla przedsiębiorców. Pomoc publiczna i pomoc de minimis w rozliczeniach za II półrocze 2024 roku

Złóż „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku.

Odbiorcy uprawnieni, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których Energa Obrót zastosowała cenę maksymalną w rozliczeniach za energię elektryczną w II półroczu 2024 roku, mają obowiązek złożyć „informację o pomocy”, jeśli chcą utrzymać cenę maksymalną za ten okres. Wynika to z ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego.

Cena maksymalna energii elektrycznej 693 zł/MWh, którą Energa Obrót zastosowała w rozliczeniach z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami za II półrocze 2024 roku stanowi rodzaj pomocy publicznej.

Konieczność złożenia przez klienta „informacji o pomocy” została wprowadzona przez nowelizację ustawy, zgodnie z którą sprzedawca energii jest zobowiązany do zweryfikowania, czy klient mógł skorzystać z pomocy publicznej w II półroczu 2024 roku.

Energa Obrót ma obowiązek zweryfikować, czy pomoc publiczna udzielona klientowi w związku z zastosowaniem ceny maksymalnej nie przekracza dopuszczalnych limitów/pułapów, które wynikają z rozporządzeń Unii Europejskiej.


Klienci są informowani

Energa Obrót wysłała klientom pisma, w których informuje o konieczności złożenia „informacji o pomocy” w celu utrzymania ceny maksymalnej za II półrocze 2024 roku. Informacje na ten temat można znaleźć również na stronie internetowej spółki.


Jak klient Energi Obrotu może złożyć „informację o pomocy”

Klient może pobrać wzór „informacji o pomocy” ze strony www.energa.pl.

„Informację o pomocy” klient może podpisać elektronicznie:

  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  • podpisem potwierdzonym profilem zaufanym,
  • podpisem osobistym potwierdzonym dowodem osobistym z warstwą elektroniczną.

Dokument podpisany elektronicznie klient może wysłać:

  • przez serwis obsługi ENERGA24,
  • przez czat na www.energa.pl,
  • na adres do doręczeń elektronicznych.

„Informację o pomocy” klient może podpisać także własnoręcznie i:

  • wysłać pocztą na adres ENERGA-OBRÓT SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk lub
  • złożyć osobiście w jednym z salonów sprzedaży – adresy salonów znajdują się na stronie internetowej spółki.


To warto wiedzieć

Spółka apeluje do klientów o wypełnianie i dostarczanie dokumentów w terminie. To bardzo ważne ze względu na możliwa korektę rozliczeń, która będzie wynikiem niedopełnienia formalności. Klient, który:

  • nie złoży sprzedawcy „informacji o pomocy” do 28 lutego 2025 roku lub
  • złoży sprzedawcy „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku, ale w wyznaczonym terminie nie usunie błędów, omyłek pisarskich lub rachunkowych lub braków formalnych w „informacji o pomocy” lub
  • złoży sprzedawcy „informację o pomocy” do 28 lutego 2025 roku, ale ze złożonej informacji o pomocy będzie wynikać, że nie spełnia warunków do otrzymania pomocy

będzie zobowiązany do zwrotu różnicy pomiędzy ceną maksymalną a ceną, która wynika z jego umowy. Do kwoty korekty doliczone zostaną odsetki ustawowe od dnia rozliczenia.

 

źródło: Energa Grupa ORLEN
fot. Energa Grupa ORLEN
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ