Partner serwisu
27 października 2017

Nantes decyduje się na przełomową technologię dla autobusów elektrycznych

Kategoria: Elektromobilność

ABB otrzymała warte 20 mln USD zamówienie od szwajcarskiego producenta HESS na technologię błyskawicznego ładowania dla 20 autobusów elektrycznych wraz z powiązaną infrastrukturą. Autobusy staną się częścią floty miejskiego operatora we francuskim Nantes — Société d'Economie Mixte des Transports de l'Agglomération Nantaise (Semitan).

Nantes decyduje się na przełomową technologię dla autobusów elektrycznych

Zamontowane na dachu autobusów akumulatory będą ładowane na wybranych przystankach mocą 600 kilowatów przez 20 sekund. Podłączenie pojazdu do punktu ładowania trwa mniej niż sekundę. Jest to więc najszybsza na świecie technologia ładowania. Podczas postoju na przystanku końcowym autobus będzie ładowany w czasie od 1 do 5 minut, co umożliwi całkowite naładowanie akumulatorów.

Zarówno technologia szybkiego ładowania, jak i pokładowe wyposażenie trakcyjne ABB, są elementem innowacyjnego i wiodącego w swojej klasie rozwiązania TOSA (Trolleybus Optimisation Systčme Alimentation).

Autobusy będą wykorzystywane na trasie BRT (linia 4), łączącej historyczne centrum Nantes z gminami położonymi na południowym brzegu Loary. Nowy system zwiększy przepustowość linii o 35 proc., zapewniając zrównoważony transport dla około 2500 osób na godzinę. Od otwarcia linii w 2006 roku liczba pasażerów rosła, co doprowadziło do przepełnienia kursujących autobusów. W pełni elektryczne, dwuprzegubowe autobusy o długości 24 metrów, które wyprodukuje firma HESS, będą pierwszymi tego typu pojazdami na świecie, które zostaną wyposażone w technologię szybkiego ładowania. Dzięki temu zwiększy się liczba przewożonych pasażerów przy jednoczesnym ograniczeniu hałasu i wyeliminowaniu emisji CO2. Nowe autobusy mają zostać wprowadzone na trasę pod koniec 2018 roku.

Ta rewolucyjna technologia nie wymaga sieci trakcyjnej i zapewnia cichy, bezemisyjny transport zbiorowy będący opłacalną alternatywą dla operatorów korzystających z autobusów zasilanych paliwami kopalnymi — powiedział Claudio Facchin, dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Energetyki ABB. – Projekt realizowany w Nantes pokazuje, że nieustannie dostarczamy klientom odpowiednią wartość poprzez technologie i innowacje. Wzmacnia to naszą pozycję preferowanego partnera przy tworzeniu mocniejszej, inteligentniejszej i bardziej ekologicznej sieci.


Każdy z nowych autobusów elektrycznych będzie mógł przewieźć na raz 151 pasażerów i zostanie wyposażony w efektywny energetycznie układ napędowy ABB, obejmujący przekształtniki trakcyjne i pomocnicze, silniki trakcyjne, instalowane na dachu akumulatory oraz systemy transferu energii.

źródło: abb.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ