UPS i Workhorse projektują elektryczne samochody dostawcze
UPS planuje wypuścić na drogi w USA serię 50 dostawczych pojazdów elektrycznych. Amerykański gigant współpracuje z Workhorse Group – partnerzy projektują zapowiadane EV od podstaw. Elektryczne ciężarówki będą dysponować zasięgiem ok. 160 km na jednym ładowaniu i rozpoczną służbę jeszcze w 2018 r.
UPS zamierza wykorzystać te pojazdy głównie do dostaw na terenach miejskich: w Atlancie, Dallas oraz Los Angeles. Od 2019 r. zeroemisyjne ciężarówki będą produkowane na większą skalę. UPS spodziewa się, że koszty utrzymania EV okażą się znacznie niższe niż ich spalinowych odpowiedników, zaś cena zakupu, nawet bez subsydiów, osiągnie zbliżony poziom. W przyszłości pojazdy elektryczne staną się podstawą floty, którą dysponuje amerykańska spółka.
Obecnie UPS posiada ok. 35 000 samochodów ciężarowych zasilanych benzyną oraz olejem napędowym, a także 300 pojazdów całkowicie elektrycznych oraz 700 hybrydowych. W ubiegłym roku, firma złożyła największe publicznie ujawnione zamówienie na zeroemisyjną Teslę Semi (125 sztuk). Ponadto, UPS stanie się pierwszym podmiotem w Stanach Zjednoczonych użytkującym w pełni elektryczne ciężarówki Daimlera – Fuso eCanter (3 egzemplarze).
Według planów, do 2020 r. jedna czwarta pojazdów UPS ma korzystać z paliw alternatywnych lub zaawansowanej technologii. Ponadto, do 2025 r. 25% energii elektrycznej zużywanej przez spółkę będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, a 40% paliw konsumowanych w operacjach naziemnych ma być innego rodzaju niż benzyna i olej napędowy.
Workhorse jest producentem pojazdów użytkowych
Firma posiada w swojej ofercie m.in. elektrycznego pick-upa W-15 wyposażonego w dodatkowy, spalinowy range extender. Pierwsze dostawy modelu do klientów rozpoczną się jeszcze w 2018 r. W-15 dysponuje mocą maksymalną na poziomie 460 KM i rozpędza się od 0 do 97 km/h w 5,5 sekundy. Jak informuje Workhorse, zasięg pick-upa w trybie elektrycznym wynosi ok. 130 km, zaś w hybrydowym ok. 500 km.
UPS nie jest jedyną firmą logistyczną, która inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych. W 2014 r. Deutsche Post zakupił spółkę StreetScooter – producenta dostawczych EV. Obecnie, niemiecki koncern logistyczny dysponuje flotą 5 000 vanów oraz 2 200 pojazdów dwu- i trójkołowych, zbudowanych przez StreetScooter. Deutsche Post zamierza docelowo świadczyć swoje usługi wyłącznie za pomocą zeroemisyjnych środków transportu. Planuje również sprzedawać pojazdy StreetScooter podmiotom zewnętrznym, takim jak np. lotniska. W połowie 2018 r. StreetScooter otworzy nową fabrykę i będzie w stanie produkować 20 000 pojazdów rocznie.
Komentarze