Partner serwisu
13 lutego 2019

Jak zatrzymać klienta dzięki wydajnej pracy magazynów?

Kategoria: Aktualności

Najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów sklepów stacjonarnych jest brak produktów, których szukają. Konsumenci rzadko pytają personel o niedostępne w danej chwili artykuły i – nie znajdując tego, po co przyszli – zwykle rozczarowani opuszczają sklep z pustymi rękami. Pozornie te stracone szanse sprzedaży mogą wydawać się nieistotne. Jednak takich sytuacji jest coraz więcej, a to właśnie odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów pomaga budować przewagę nad konkurencją.

Jak zatrzymać klienta dzięki wydajnej pracy magazynów?

Tylko w 2018 r. w Wielkiej Brytanii odsetek sklepów, które zostały zamknięte, wzrósł o 17 proc., a liczba nowo otwartych placówek zmalała o 2 proc. Dane te świadczą o tym, że klienci oczekują bezproblemowych zakupów niezależnie od tego, gdzie są dokonywane – w sklepie stacjonarnym czy internetowym. Wobec tego koniecznością staje się dziś wyposażenie placówek detalicznych w odpowiedni system, który ułatwi im lokalizowanie produktów w sklepie i magazynie.

Alternatywne metody realizacji zamówień

Najstarszą metodą budowania relacji z klientem i formą zachęcenia do ponownych zakupów jest nagrodzenie lojalności poprzez zaoferowanie rabatu. Niestety – jak wynika z badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy Zebra – metodę tę stosuje mniej niż połowa badanych (44 proc.) sklepów, chociaż 61 proc. kupujących z całego świata jest nią zainteresowanych.

Markety, w których klienci szukają zwykle więcej niż jednego produktu (jak na przykład sklepy spożywcze), mogą zaoferować kupującym pomoc w postaci elektronicznego asystenta zakupowego. Urządzenie takie wskaże drogę od jednego produktu do drugiego, dostarczy dodatkowych informacji o poszukiwanych towarach oraz wyświetli kupony rabatowe, z których można skorzystać w wybranej placówce.

Obecnie kupujący coraz bardziej cenią swój czas, a zatem wygoda i możliwość zrobienia szybkich zakupów staje się dla nich ważniejsza od ceny. Sklepy powinny reagować na ten trend, oferując szybką dostawę produktu, którego nie ma w magazynie. Wyniki badania Global Shopper Study pokazują, że 62 proc. kupujących z całego świata chętnie skorzystałoby z tej metody podczas zakupów, jednak oferuje ją tylko 42 proc. ankietowanych podmiotów handlu detalicznego.

Przewaga łańcucha dostaw

Łańcuch dostaw wymaga płynnej komunikacji między punktem sprzedaży a magazynem. Szczególnie ważne jest to w sytuacji, w której sklep zaczyna oferować dostawy produktów do domu lub próbuje szybko uzupełnić braki magazynowe – wydajny system logistyczny staje się wówczas niezbędny. Ma on ułatwiać znalezienie każdego produktu z oferty sklepu, a to jest możliwe dzięki wykorzystaniu rozwiązań RFID oraz komputerów mobilnych.

Właściciele sklepów są zobowiązani, aby dysponować informacjami o produkcie niezależnie od jego lokalizacji w sklepie czy magazynie, dlatego też duże wyzwania stoją szczególnie przed tymi, którzy korzystają z przestarzałych technologii, które nie są dostatecznie wydajne i precyzyjne.

Sprzedaż z magazynu

W obliczu coraz większej konkurencji podmioty handlu detalicznego zdają sobie sprawę z konieczności oferowania rozwiązań, które usprawnią proces sprzedaży. Ważne jest sprostanie rosnącym wymaganiom konsumentów związanym z szybką i elastyczną realizacją zamówień. Metody budowania lojalności klientów, takie jak promocje oraz rabaty, stają się spersonalizowane, a logistyczne łańcuchy dostaw — w większym stopniu elastyczne i przejrzyste. Sytuacja na rynku sprzyja inwestycjom w narzędzia i procesy, które umożliwiają uzyskanie niezbędnych danych oraz wzrost wydajności prowadzonych działań. Jednak należy pamiętać, że pozytywne doświadczenia klienta ma swój początek w wydajnej i sprawnej pracy magazynu i to właśnie ten czynnik będzie miał największe znaczenie dla utrzymania rentowności w 2019 roku.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com/fot. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ