Ekoenergetyka dostarczyła ultraszybką infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych do Poznania
Ekoenergetyka-Polska przeprowadziła testy ultraszybkich stacji ładowania autobusów elektrycznych, które zostały dostarczone przez spółkę do Poznania.
Ekoenergetyka-Polska podpisała umowę z poznańskim MPK w zeszłym roku. Kontrakt zakłada, że w stolicy Wielkopolski elektryczne autobusy będzie zasilać 16 stacji ładowania o łącznej mocy ponad 2,2 MW. Infrastruktura pojawi się w trzech lokalizacjach. Na dworcu autobusowym Jana III Sobieskiego będą to dwie dwustanowiskowe stacje ładowania pantografowego o mocy 540 kW każda. Kolejne miejsce to dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW. Trzecią lokalizacją jest zajezdnia na ul. Warszawskiej i tam pojawią się dwustanowiskowe stacjonarne, zajezdniowe stacje ładowania o mocy 80 kW oraz trzy mobilne o mocy 40 kW.
Ekonergetyka-Polska poinformowała, że ukończyła już pierwsze testy infrastruktury, która została zainstalowana przy dworcu autobusowym Sobieskiego. Spółka uruchamia tam ładowarki o mocy 540 kW, ze stacjami dokującymi EC Engineering. Podczas przeprowadzonych prób elektryczny autobus Solarisa ładował się z mocą 533 kW i natężeniem 790A. Ekoenergetyka-Polska ujawniła, że cały proces przebiegł w pełni prawidłowo, a wdrożona stacja jest najszybszą ładowarką na świecie.
Do tej pory spółka z Zielonej Góry dostarczyła ponad 500 stacji ładowania do 55 miast w 11 krajach o łącznej mocy prawie 45 000 kW. Infrastruktura polskiego producenta zasila pojazdy elektryczne m.in. w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapurze i w Niemczech. Każdego dnia zainstalowane stacje w trakcie ponad 1100 sesji ładowania dostarczają do baterii pojazdów ponad 30 000 kWh energii elektrycznej.
Komentarze