TAURON wspiera śląską młodzież
Wartość PKB polskiego sportu przewyższyła część PKB generowaną przez cały polski przemysł spożywczy. Takie wnioski płyną z analizy raportu zaprezentowanego przez redakcje Pulsu Biznesu w trakcie XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Jak trafnie zauważył Adam Burak (członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu), taki wynik udziału sportu w polskiej gospodarce jest efektem dostrzegania przez przedsiębiorstwa, że marketing sportowy, jak i sam sport pozwalają aktywnie promować swoją markę, a jednocześnie równolegle wspierając swoje działania biznesowe.
![TAURON wspiera śląską młodzież TAURON wspiera śląską młodzież](Resources/ar/94001/94235/1668434265b7ad24.jpg)
Jak jednak zauważyli Adam Małysz (prezes Polskiego Związku Narciarskiego) oraz Witold Bańka (prezes Światowej Agencji Antydopingowej) dużym wyzwaniem wciąż pozostaje stosunkowo niski poziom popularności codziennej aktywności fizycznej wśród Polaków, a także nowe trendy, wskazujące, że dzisiaj bardzo ciężko jest zachęcić młodzież do uprawniania sportu.
Wskazane wyżej zachowania społeczne wiążą się z wieloma możliwymi, przyszłymi problemami społecznymi. Czynnikiem mającym służyć ich znacznemu przeciwdziałaniu są jeszcze ściślejsza współpraca pomiędzy organizacjami rekreacyjnymi, organizacjami sportowymi i sektorem biznesowym. Ma się ona przejawiać w lepszym zaopatrzeniu w nowoczesny sprzęt i bezpieczną infrastrukturę także w mniejszych i uboższych ośrodkach miejskich. Przykładem takiego działania jest partnerstwo TAURON Polska Energia z 1 Harcerską Drużyną Wodną im. kpt. ż.w. Mamerta Stankiewicza. Przedsiębiorstwo energetyczne z racji swojego obszaru świadczenia usług dystrybucji jest zainteresowane promowaniem swojej marki na obszarze południowej Polski. Jednocześnie drużyna harcerska prowadzi swoją codzienną aktywność w śląskim Bytomiu, gwarantując pozytywny obraz firmy w swoim środowisku. TAURON Polska Energia w ramach partnerstwa umożliwiła bytomskim harcerzom nabycie łodzi regatowej klasy „omega”, dzięki której śląska młodzież nabyła możliwość do treningu żeglarstwa regatowego.
Z uwagi na nisko kosztowy charakter uczestnictwa w ruchu harcerskim, znacznie poszerza się grupa docelowa dzieci i młodzieży, mogącej skorzystać z nabytego sprzętu żeglarskiego. Ten fakt jest szczególnie doniosły w kontekście znacznych szkód społecznych i ekonomicznych, jakie część śląskich miast doświadczyła w skutek transformacji lat ’90 i masowego zamykania zakładów przemysłowych. W tym konkretnie omawianym przykładzie współpracy pomiędzy sektorem energetycznym, a organizacją pozarządową poza zwyczajnym treningiem żeglarstwa regatowego, niniejsze partnerstwo otwarło możliwość brania udziału w wielu lokalnych, regionalnych oraz ogólnopolskich regatach odbywających się w klasie „omega”, co jeszcze szerzej wpłynęło na jednoczesne promowanie marki oraz zdrowego trybu życia w oparciu o sport amatorski.
Komentarze