Partner serwisu
22 grudnia 2022

Po kampanii „Poznaj Atomickich” 88% Polaków za budową elektrowni jądrowych

Kategoria: Aktualności

88% Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w naszym kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zakończenie kampanii informacyjno-edukacyjnej „Poznaj Atomickich. Z energią jądrową na co dzień”, zrealizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska jesienią 2022 r.

Po kampanii „Poznaj Atomickich” 88% Polaków za budową elektrowni jądrowych

Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zwiększy nasze bezpieczeństwo energetyczne” - powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

„W kampanii mówiliśmy o faktach, chcieliśmy, żeby ten temat pojawił się w polskich domach. I to się udało” – dodała.

Spoty telewizyjne kampanii „Poznaj Atomickich” obejrzało prawie 25 milionów widzów, a spoty radiowe dotarły do ponad 21 milionów. Stronę internetową kampanii www.gov.pl/polski-atom/poznaj-atomickich odwiedziły ponad 2 miliony osób.

W ramach działań ogólnopolskich realizowano zadania marketingowe i informacyjne w prasie, radio, telewizji oraz Internecie. Polacy mogli zapoznać się ze spotami w radio i TV, jak również z edukacyjnymi audycjami i materiałami wideo zamieszczonymi na stronie kampanii i w mediach społecznościowych. Kampanię wspierali również influencerzy i popularyzatorzy nauki, którzy na swoich kanałach dzielili się wiedzą na temat energetyki jądrowej.

Zgodnie z badaniem opinii, przeprowadzonym na zlecenie resortu klimatu i środowiska na zakończenie kampanii, niemal 9 na 10 respondentów (88,1%) wyraża poparcie dla budowy elektrowni jądrowych w naszym kraju, przy czym 60,3% robi to w sposób zdecydowany.

W badaniu zapytano też, czy budowa elektrowni jądrowej, realizowana we współpracy ze Stanami Zjednoczonymi, będzie miała pozytywny wpływ na bezpieczeństwo geopolityczne kraju. 74,6% Polaków uważa, że tak, przeciwnego zdania jest 6% badanych. Co piąty Polak (19,4%) uważa, że nie wpłynie to na bezpieczeństwo geopolityczne kraju.

Ogólnopolskie badanie na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska zostało zrealizowane przez firmę Research & Grow w listopadzie 2022 r., metodą CATI na reprezentatywnej grupie 2000 Polaków w wieku 15-75 lat.

źródło: gov.pl
Radek77_
2022-12-26
Nie widziałem ani jednego spotu Poznaj Atomickich i wątpię, żeby ta kampania miała jakikolwie wpływ na wyniki badania. Opinia społeczna kształtuje się na przestrzeni lat i całego, skoordynowanego programu informacyjnego, a nie jednej kampanii. Interpretowanie, że wspomniana kampania miała jakikolwiek wpływ na wyniki badania jest powaznym nadużyciem.
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ