PGE opracowało aplikację do serwisowania łopat turbin wiatrowych
W Grupie PGE powstała autorska aplikacja ułatwiająca pracę techników zajmujących się naprawą łopat turbin wiatrowych. Nowe narzędzie umożliwia sprawniejszą rejestrację postępów wykonywanych zadań, a także wsparcie procesu ich planowania. Aplikację PGE Blade Planner opracowali informatycy PGE Systemy we współpracy z pracownikami PGE Energia Odnawialna.

Prace serwisowe na farmach wiatrowych, w tym przede wszystkim naprawy łopat turbin wiatrowych, niemal zawsze odbywają się pod presją czasu. Okna pogodowe - kiedy możliwe jest wykonywanie serwisu - są zazwyczaj bardzo krótkie, dlatego tak ważne jest, by jak najefektywniej je wykorzystać i sprawne przeprowadzić zaplanowane naprawy. Pomocne w realizacji tych zadań jest narzędzie informatyczne przygotowane w Grupie PGE.
Oprogramowanie składa się z dwóch modułów: aplikacji mobilnej uruchamianej na telefonie lub tablecie oraz panelu administracyjnego, dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej.
Aplikacja mobilna PGE Blade Planner Mobile jest wykorzystywana przez techników serwisujących w terenie łopaty turbin wiatrowych. Po jej uruchomieniu użytkownik ma wyświetloną na ekranie smartfona pełną informację o zleconej pracy wraz ze szczegółowym scenariuszem postępowania. Następnie serwisant oznacza realizację kolejnych etapów naprawy i potwierdza je zdjęciami. Co ważne, aplikacja automatycznie podpowiada jakie powinny być kolejne kroki, by zrealizować całe zadanie oraz zapisuje fotografie. Po wykonanej naprawie, cała dokumentacja jest od razu dostępna w aplikacji administracyjnej, w której jednym kliknięciem można wygenerować raport z prac.
Komentarze