Partner serwisu
09 października 2024

PKP Intercity umożliwia pasażerom realny wpływ na ochronę środowiska. Kompensacja CO2 wprowadzona do systemów sprzedaży

Kategoria: Aktualności

Funkcjonalność jest dostępna online w aplikacji mobilnej i systemie e-IC 2.0. Dzięki tej opcji, wspólnie z podróżnymi, PKP Intercity jeszcze lepiej zadba o środowisko, a pasażerowie będą mieli swój udział w działaniach ekologicznych przewoźnika.

PKP Intercity umożliwia pasażerom realny wpływ na ochronę środowiska. Kompensacja CO2 wprowadzona do systemów sprzedaży

Wpłaty podróżnych na kompensację CO2 są darowizną celową. Oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystania środków tylko zgodnie z dyspozycją wpłacających, tj. na cele środowiskowe. Z wpłat nie mogą być finansowane paliwa kopalne ani żadne inne rozwiązania szkodliwe dla środowiska. Spółka przewiduje przedmiotowe realizowanie z zebranych środków projektów obejmujących między innymi:

  • nasadzenia lasów i drzew,
  • ochronę gatunków roślin i zwierząt,
  • ochronę i odbudowę ekosystemów,
  • działania termomodernizacyjne,
  • inwestycje redukujące emisje do atmosfery,
  • inwestycje w odnawialne źródła energii OZE,
  • inne działania wykazujące pozytywny wpływ na środowisko.

Na stronie internetowej w zakładce „Ekopodróż” PKP Intercity będzie przekazywać szczegółowe informacje o zrealizowanych projektach z zebranych wpłat. Należy zaznaczyć, że wpłaty są dobrowolne, a ich wysokość jest niezależna od długości przejazdu. Podróżny przy podsumowaniu kosztów ma możliwość wyboru kwoty z podanych opcji: 2 zł, 3 zł, 5 zł bądź wpisania kwoty, jaką chce wpłacić. W pierwszym etapie wprowadzenia funkcjonalności będzie możliwość dokonania płatności poprzez wpłatę BLIK.

Kompensacja CO2 na rynku transportu, zarówno lądowym jak i lotniczym, jest wprowadzona już przez wiele firm oferujących usługi przewozowe. Na rodzimym rynku takie działanie wprowadziły Polskie Linie Lotnicze LOT. Na rynku zagranicznym są to m.in. przewoźnik kolejowy Leo Express, operator dalekobieżnych podróży autobusowych tj. Flixbus czy w transporcie lotniczym Lufthansa i Ryanair.

Warto podkreślić, że wprowadzona funkcjonalność jest działaniem wspierającym obszar społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w PKP Intercity.

Firma zachęca do obejrzenia filmu opisującego sposób działania nowej funkcjonalności, który jest dostępny pod linkiem.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie, zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, chcąc zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru.

 

źródło: PAP MediaRoom
fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ