Partner serwisu
03 czerwca 2016

AGH Solar Boat: Wiosenne postępy w pro­jek­cie

Kategoria: Technologie

Wiosna okazuje się być wyjątkowo pra­cow­itą porą dla wszys­t­kich członków AGH Solar Boat Team. Postanowili wobec tego dokonać pod­sumowa­nia najis­tot­niejszych rzeczy, które wydarzyły się na przestrzeni ostat­nich dni. W celu rzetel­nego przed­staw­ienia fak­tów, rozmawiali o tym z kon­struk­torami i elek­trykami.

AGH Solar Boat: Wiosenne postępy w pro­jek­cie

5 maja na Akademii Górniczo-Hutniczej odbyła się 53. Kon­fer­encja Kół Naukowych Pionu Hut­niczego, na której nie mogło zabraknąć przed­staw­icielipro­jektu. Koor­dy­na­torki – Anna Popi­ołek oraz Agata Hal­ińska zdobyły 3. miejsce w Sekcji Przed­siębior­c­zości, Jakości, Zarządza­nia i Finan­sów, wygłasza­jąc referat o kom­plek­sowej orga­ni­za­cji pracy w pro­jek­cie. Nato­mi­ast w sekcji Ener­getyki i Tech­niki Cieplnej zwyciężył kon­struk­tor Kacper Kubica, przed­staw­ia­jąc pro­jekt hydroskrzy­deł (ang. foils). Zapy­tany o tem­atykę swo­jej prezen­tacji odpowiedział: Po co pły­wać skoro można latać? Dlat­ego nasza łódź będzie miała hydroskrzy­dła. Nie różnią się one niczym od tych samolo­towych, poza tym że są przy­czepi­one od spodu do płetw motorówki. Woda jest tysiąc razy gęst­sza od powi­etrza, dlat­ego wystar­czy pręd­kość 4 m/s, aby wynieść kadłub ponad wodę. Kluc­zowe jest zapro­jek­towanie i zbu­dowanie skrzy­deł o odpowied­niej powierzchni i ksz­tał­cie. Po drugie trzeba sterować kątem nachyle­nia skrzy­deł, aby wygen­erować wystar­cza­jąco dużą siłę nośną do wyniesienia kadłuba, jed­nocześnie nie zwięk­sza­jąc zbyt­nio oporu – Kacper Kubica.

Wycieczka do stoczni jachtowej

Przed­staw­iciele zespołu zostali również zaproszeni do stoczni jach­towej Del­phia Yachts, gdzie mogli z bliska przyjrzeć się pro­ce­som pow­stawa­nia znanych na całym świecie jachtów. Pod­czas pro­fesjon­al­nej prezen­tacji zadawali wiele pytań, a uzyskane odpowiedzi okazały się być kluc­zowe dla dal­szych pro­cesów pow­stawa­nia łodzi. Tak o samym wyjeździe mówi jeden z uczest­ników – Daniel Gut: Przy­jechal­iśmy na zaprosze­nie stoczni Del­phia Yachts, która jest jedną z najwięk­szych i najnowocześniejszych w Europie. Wyko­rzys­tuje się tam tech­nikę infuzji, którą także mamy zamiar zas­tosować, więc mogliśmy zobaczyć jak robią to pro­fesjon­al­iści. Oprowad­zono nas po zakładzie, gdzie mogliśmy poroz­maw­iać z kierown­ikiem pro­dukcji. Przed­staw­iciele stoczni udzielili nam wielu prak­ty­cznych porad, a także infor­ma­cji doty­czą­cych przekładek, które planu­jemy wdrożyć w naszym pro­jek­cie. Otrzy­mal­iśmy także kilka próbek oraz przekładek, które będą pomocne przy wyborze tej najbardziej opty­mal­nej.

Więcej www.solarboat.agh.edu.pl

Fot. Dawid Bała

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ