Partner serwisu
16 maja 2019

Motoryzacja na prąd - raport raport KPMG w Polsce i PSPA

Kategoria: Z życia branży

Dotychczasowe rodzaje zachęt wspierających rozwój elektromobilności w Polsce są mało efektywne i w praktyce nie są zauważalne przez rynek. Blisko połowa badanych firm nie jest w stanie określić i zidentyfikować ich wpływu na rozwój branży. Zdaniem 60% organizacji największą barierą rozwoju elektromobilności w Polsce jest brak bezpośrednich dotacji do pojazdów elektrycznych.

Motoryzacja na prąd - raport raport KPMG w Polsce i PSPA

Z nowych rozwiązań ujętych w projekcie rozporządzenia dot. Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zamierza skorzystać połowa badanych podmiotów, z których 44% za najbardziej atrakcyjną formę wsparcia uznaje dotację na zakup pojazdów elektrycznych – wynika z najnowszego badania KPMG w Polsce oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Niska ocena skuteczności dotychczasowych instrumentów wsparcia rozwoju elektromobilności w Polsce

Blisko połowa ankietowanych podmiotów nie identyfikuje istotnego wpływu dotychczas funkcjonujących instrumentów wsparcia na rozwój elektromobilności w Polsce. Podmioty, które potrafią zidentyfikować istniejące dotychczas instrumenty wsparcia elektromobilności w zdecydowanej większości mają negatywną opinię na ich temat – 60% respondentów ocenia ich skuteczność źle, a 11% bardzo źle. Wśród największych barier utrudniających rozwój branży elektromobilności w Polsce respondenci badania KPMG i PSPA najczęściej wymieniają brak bezpośrednich dotacji do pojazdów elektrycznych, infrastruktury oraz inwestycji w tym obszarze (60%). Co piąta organizacja wskazuje na słabo rozwiniętą infrastrukturę stacji ładowania.

– Dotychczasowe instrumenty wsparcia rozwoju elektromobilności w Polsce nie są oceniane jako wystarczające. Łącznie 71% respondentów oceniło ich skuteczność źle lub bardzo źle. Wynik ten wskazuje, że istniejące dotychczas zachęty nie wpisują się w oczekiwania rynku. Zdaniem większości firm największą barierę stanowi brak dopłat do zakupu samochodów elektrycznych – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ