Archiwizować wiedzę w elektrowni
- Należy archiwizować wiedzę, bo ewentualne odejście fachowców z zakładu powoduje jej istotny ubytek - podkreśla Stanisław Siedlecki, dyrektor Departamentu Zarządzania Majątkiem ENERGA Elektrownie Ostrołęka S.A.
Postęp technologiczny powoduje, że w przemyśle coraz częściej stawia się na automatykę. Nie można jednak zapominać, że najważniejszy jest człowiek i to właśnie od wyszkolonego personelu zależy powodzenie przedsięwzięcia.
Należy szkolić obsługę, to nie podlega żadnej dyskusji. Powiem więcej - trzeba również archiwizować ich wiedzę, bo ewentualne odejście fachowców z zakładu powoduje jej istotny ubytek. Są pewne systemy informatyczne, które pozwalają na archiwizowanie wiedzy remontowej i eksploatacyjnej. Nie ma więc żadnych wątpliwości - szkolenie jest ważne. Poza tym, dzięki niemu można budować wartość firmy - podkreśla Stanisław Siedlecki.
Podobne zdanie miało ponad 65% uczestników debaty "Postawmy sprawę jasno - co i jak remontować", podczas której zadano pytanie: Co bardziej się opłaca: szkolenie personelu eksploatacyjnego, czy oparcie się na automatyce? Debata odbyła się w ramach X Konferencji Remonty i Utrzymanie Ruchu w Energetyce. Wypowiedź Stanisława Siedleckiego pochodzi z tej debaty.
Komentarze